Fitokozmetikumok olasz módra a fenntarthatóság jegyében

0

Határozott tervekkel indult neki a 2022-es évnek a Vagheggi olasz fitokozmetikai vállalat, mely már több mint 40 éve elkötelezte magát az etikus és fenntartható alapanyagok és kozmetikumok mellett, és természetes, organikus, vegán és környezetbarát készítményeket alkot. A felesleg megszüntetése, a csomagolások újrahasznosításához további lehetőségek feltárása és a gyártási folyamatok fejlesztése mellett a kommunikációban is nagyobb hangsúlyt kap ettől az évtől a fenntarthatóság.

A Vagheggi olasz fitokozmetikai márka jó példa arra, hogy az etika, fenntarthatóság és a kreativitás értékei hogyan alkalmazhatóak kivételes eredményekkel bármely ágazatban. A Vagheggi kreativitása abban nyilvánul meg, hogy folyamatosan képes újítani, felfedezni, miközben a vállalat hű marad a kardinális elveihez, a Made in Italy szellemiségéhez és hisz abban, hogy ahhoz, hogy egy vállalkozás nevét a nemzetközi porondon is megismerjék és megjegyezzék, a minőség mellett a hitelességnek éppen olyan fontos szerepe van. Az etika, a fenntarthatóság és a kreativitás olyan vonások, amelyek mindig is jellemezték az az olasz natúrkozmetikumok egyik vezetőjének számító Vagheggi szemléletét.

Nemzetközi kitekintés – fenntarthatósági trendek Olaszországban

Az anyavállalat, a Vagheggi Spa ügyvezető igazgatója, Valeria Cavalcante, aki egyben a Cosmetica Italia ügyvezető elnökségének is a tagja úgy fogalmazott, hogy a 2022-es szépségipari trendek a professzionalizmus, a felhasználókkal és más érintettekkel történő kommunikáció átláthatósága, az etika és a fenntarthatóság. A Cosmetica Italia felmérései alapján természetes és zöld kozmetikumok jelenleg a teljes olasz piac 16%-át teszik ki, és ez a trend folyamatosan növekszik. Emelkedik azok aránya is, akik a vásárlások során a fenntartható, műanyagmentes csomagolást keresik. A fenntarthatóság és a környezetvédelem majdnem minden második ember számára (46%) a kozmetika kiválasztásakor is kritikus fontosságú, de vásárláskor még ennél is többen (47%) figyelnek a termékek összetevőire, és a biotermékeket részesítik előnyben. A COVID hatására megerősödött az a vásárlói szemlélet is, hogy a vásárláskor figyelmet kell fordítani annak környezeti hatásaira (48%).

A Vaghegginél a fenntarthatóság nem csak egy trend. A márka olyan ambiciózus fenntarthatósági célokat tűz ki, amelyekben nagy jelentőséget tulajdonít a nyersanyagok meghatározásának és elemzésének, valamint a beszállítók kiválasztásának. Emellett a vállalat irányadó értékei iránti elkötelezettsége a partnerek részéről is magában foglalja az etikus és fenntartható magatartás iránti igényt. Mindezekhez igazodva a Vagheggi 2022-re az alábbi vállalati fenntarthatósági célkitűzéseket fogalmazta meg:

  • Megszüntetni a felesleget
  • Nagyobb hangsúlyt fektetni az újrahasznosításra és megvizsgálni, hogy a csomagolásokat hogyan lehetne újra felhasználhatóvá tenni.
  • Javítani a gyártási folyamatokon
  • A fenntarthatóságot hangsúlyozása mind a márkaépítésben, mind a kommunikációban.
  • Fenntartható nyersanyagok beszerzése
  • Tisztességes kereskedelem (fair trade) – A gondosan kiválasztott beszállítók betartják a területet és a környezetet védő valamennyi előírást, és ösztönzik a helyi munkát.

Méltányos kereskedelem

A Vagheggi ars poeticáját követve a nyersanyagok kiválasztása a “méltányos kereskedelem” elveit követi. A vállalat gondosan választja ki beszállítóit, akik betartják a területet és a környezetet védő valamennyi előírást, és ösztönzik a helyi munkát. A Vagheggi emellett nagy hangsúlyt fektet a következő szempontok figyelembevételére:

  • Származás és tisztaság: a hatóanyagnak olyan helyről kell származnia, ahol tiszteletben tartották a termésciklust, a terület nem szennyezett, és a betakarítás az ideális időszakban történt.
  • Stabilitás és funkcionalitás: a kiválasztott nyersanyagoknak biztonságosnak és hatásosnak kell lenniük a bőr számára.
  • Fenntarthatóság: a hatóanyagok kiválasztása a fenntarthatóság elvei szerint történik.

Tesztelés

A szigorú kiválasztást követően a hatóanyagokat körülbelül három hónapon keresztül számos vizsgálatnak vetik alá, de az is fontos szempont, hogy ezen vizsgálatok egyike sem alkalmaz állatkísérleteket. Az elvégzett főbb tesztek a következők:

  • Patch-teszt: a hatóanyag bőrre történő felvitele egy tapasz segítségével, hogy ellenőrizzék, nem vált-e bőrirritációt.
  • Shelanski-teszt: a bőrre gyakorolt esetleges irritáló vagy érzékenységet kiváltó hatást vizsgáló eljárás egy tapasz naponta többszöri alkalmazásával.
  • Szemérzékenységi teszt: In vitro, emberi szövetből vett sejtmintákon végzett vizsgálat annak megállapítására, hogy egy adott kozmetikai termék károsítja-e az emberi sejtmembránokat.
  • A Vaghegginél emellett még ezt követően is további teszteket végeznek a hatóanyagok hatékonyságának mérésére:
  • Objektív teszt: különböző mérőeszközökkel mérik a bőr hidratáltságát, a ráncok mélységét, a bőr rugalmasságát, a pigmentfoltokat és a faggyú mennyiségét.
  • Szubjektív vizsgálat: a kiválasztott emberek csoportja különböző kérdésekre válaszol, hogy megvizsgálják, milyen optikai és tapintásbeli változásokat érzékeltek a bőrükön.
  • Kihívásvizsgálat: ezzel a termék mikrobiológiai stabilitását méri. A terméket különböző baktériumokkal fertőzik meg, hogy ellenállóképességét teszteljék. Ez a teszt segít meghatározni a termék eltarthatósági idejét.

„Amikor egy cég, a fenntartható natúrkozmetikumok mellett teszi le a voksát, akkor ezt maximálisan nyíltan, átláthatóan és felelősségteljesen kell tennie”- fejti ki Ács Barbara, a Vagheggi Kft. operatív, kereskedelmi és marketing vezetője. Aki szerint a kozmetikai cég által a különféle termékcsaládjaihoz megszerzett vegán, biológiai (a Cosmos Organic szerinti), a csomagolásra vonatkozó FSC, valamint a Bio+ termékcsalád tubusai esetén „I’m Green” tanúsítvánnyal rendelkeznek. Az „I’m Green” tanúsítvány azt jelenti, hogy ezek a tubusok Brazíliában begyűjtött barnacukor fermentálásával előállított bioműanyagból készülnek, ami lehetővé teszi a CO2 kibocsátás jelentős csökkentését. A Cosmos organic bio minősítésű termékekben a hatóanyagokat helyi termesztésből válogatják, hogy csökkenteni tudják a szállításból származó, a CO2 kibocsátáshoz köthető környezeti terhelést.

A Vagheggi 2021-től megszüntette a tégelyes krémekhez feleslegesen csomagolt műanyag spatulák alkalmazását és a papírra nyomtatott használati utasításokat. Ez utóbbit már a weboldalon olvashatják a felhasználók

A vállalat minden napozó termékén megtalálható az „I love corals” logó, ami azt jelzi, hogy a hawaii zátonyokról szóló egyezményt figyelembe véve a Vagheggi kifejlesztett egy holisztikus és fenntartható napvédő családot olyan növényi alapú összetevőkre és formulákra építve, melyek tisztelik a természetet. Vagyis ezek a termékek, ha használatkor a tengerbe jutnak, akkor sem károsítják a tengeri élővilágot. Mindez azt mutatja, hogy a Vagheggi nem csak a szavak szintjén tesz a zöldebb jövőért.

Az első Vagheggi üzlet Magyarországon

A vállalat termékei eddig csak kozmetikusokon és webáruházon keresztül voltak elérhetőek, de a Vagheggi a közelmúltban avatta fel Budapesten a nagyközönséget közvetlenül megcélzó magyarországi bemutatótermét, ahol nem csak a termékeket tudják kipróbálni és megvásárolni, de szakértő tanácsot is kaphatnak bőrük megfelelő ápolásához. Az új bemutatóterem kézzel készített vázái, lámpái és egyéb, olasz kerámiából készült berendezési elemei a legmodernebb technológiák alkalmazásával kombinálva mutatják, hogy az innováció és a hagyomány hogyan tud egymás mellett létezni, egyedi és hiteles valóságot teremtve.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Szólj hozzá!
Add meg a neved

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .