Hiába szeretne egyre több kis- és középvállalkozás megújuló forrásból származó energiát vásárolni a piacon, sokszor már az első lépésnél elbuknak. Egyes szervezetek nem elég nagyok ahhoz, hogy önállóan intézzék a beszerzést, vagy oktatásra, útmutatásra lenne szükségük a megújulóenergia-ügyletek sajátos mechanizmusairól. A PepsiCo és a Schneider Electric által elindított pep+ REnew program célja, hogy a teljes élelmiszeriparban és italgyártásban megoldja ezeket a problémákat. A Schneider Electric a megújuló energia piacának vezető globális tanácsadója.
Komoly előrelépést jelenthet a fenntarthatóbb élelmiszeripar és italgyártás felé a PepsiCo és a Schneider Electric új kezdeményezése, melynek révén könnyebben juthatnak megújuló energiához a világ egyik legismertebb üdítőitalgyártójának partnerei. A pep+ REnew program keretében az első, zöldenergia beszerzésére alakuló vásárlói csoportok még idén létrejöhetnek. A Schneider Electric több mint 150 közüzemi szintű ún. PPA-vásárlásban segítette már vállalati ügyfeleit, összesen több mint 11 000 megawattnyi szél- és napenergia beszerzésében támogatva azokat.
A PepsiCo már korábban bejelentette, hogy 2040-re szeretné elérni a nettó zéró-kibocsátást. Ezt a célkitűzést támogatja a most induló, a Schneider Electric-kel közös pep+ REnew elnevezésű program azáltal, hogy növeli a teljes iparág megújuló energia felhasználását.
A pep+ REnew programnak két konkrét célja van: a PepsiCo beszállító partnereinek tájékoztatása a megújuló energiával kapcsolatos választási lehetőségeikről, valamint a szektor megújuló energiára való átállásának felgyorsítása. Ezt összesített elektromos energia-vásárlási megállapodások (PPA) és más megújuló energia beszerzési lehetőségek révén tervezi elérni.
“A pep+ REnew program elindítása közvetlenül támogatja ambiciózus célunkat, hogy 2040-re – egy évtizeddel korábban, mint ahogy azt a Párizsi Megállapodás előírja – elérjük a nettó zéró kibocsátást az egész értékláncunkban” – mondta Jim Andrew, a PepsiCo fenntarthatósági igazgatója. “A nettó zéró kibocsátás csak bátor klímavédelmi lépések segítségével valósulhat meg. A pep+ REnew révén arra fogjuk ösztönözni partnereinket, hogy megújuló energia beszerzésével csökkentsék kibocsátásukat, ezzel is segítve minket saját céljaink elérésében.”
A program részeként az első megújuló energia vásárló csoportot 2022. végére tervezi véglegesíteni a PepsiCo, hogy közös PPA szerződésüket elindíthassák.
“A PepsiCoval kötött partneri kapcsolatunk célja, hogy világszerte növeljük az elektromos hálózatok megújuló energia felvételi lehetőségét. Ezt pedig csak úgy érhetjük el, ha a lehető legtöbb vállalkozás számára teremtjük meg a megújuló energiához való könnyebb hozzáférés lehetőségét” – mondta Steve Wilhite, a Schneider Electric fenntarthatósági üzletágának elnöke. “Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy egy nettó zéró széndioxid kibocsátású gazdaság és egy mindenki számára fenntarthatóbb jövő felé haladhassunk.”
A pep+ REnew programot a Schneider NEO Network™ támogatja, amely egy globális együttműködési platform és közösség. Schneider NEO Network™ célja, hogy felgyorsítsa a megújuló villamos energiával kapcsolatos döntéshozatalt és a dekarbonizációt.
A PepsiCo termékeit naponta több mint egymilliárdszor fogyasztják a vásárlók a világ több mint 200 országában. A vállalat a tavalyi évben több mint 79 milliárd dollár nettó árbevételt ért el és tizenöt régiója – köztük az Egyesült Államok illetve Mexikó, a vállalat első és második legnagyobb piaca – már átállt a megújuló elektromos-energia használatára. A társaság célja, hogy 2030-ra teljes mértékben megújuló energiát használjon közvetlen tevékenységeiben.