A Falatozz.hu országos ételrendelő portál friss elemzése szerint a COVID-19 járvány első hullámához hasonlóan a második hullám idején is jelentősen nőni fog az ételrendelések száma. A futárral történő házhozszállítás a fogyasztók számára gyors, kényelmes és biztonságos alternatívát kínál önmaguk vagy családtagjaik ellátására, a vendéglátóhelyek számára pedig kulcsfontosságú lehet a benti fogyasztás miatt kieső bevétel pótlására.
A Falatozz.hu országos ételrendelő portál előrejelzése szerint a járvány első hullámához hasonlóan második hullám idején is jelentősen nőni fog az ételrendelések száma. A kezdeti karantén-időszak alatt az új megrendelők tábora 59%-kal növekedett, és bár a tendencia lassult a nyári lecsengés során, az elmúlt 5 hónapban további 10%-kal nőtt a portálon újonnan regisztrálók felhasználók száma.
„A hirtelen megugró kereslet legfőbb okai, hogy a korlátozások miatt a fogyasztóknak leszűkülnek lehetőségei. A házhozszállítás sokszor egyedüli megoldást jelent azok számára, akik otthonról dolgoznak és nincs idejük főzni, távol élnek a rokonaiktól, de meg akarják őket kímélni a boltba járástól, de azok számára is, akik fertőzöttként, vagy potenciális fertőzöttként nem tudnak ételt vinni idős szeretteiknek” – mondta Veres László, a Falatozz.hu ügyvezető igazgatója.
A korlátozó intézkedések nem csak a rendelések gyakoriságára vannak hatással, de a költéseket is befolyásolják, ami jól látható abból, hogy a járvány terjedésének dinamikája és az átlagos kosárérték között is egyértelmű összefüggés mutatható ki. A tavaszi-nyári korlátozások alatt az átlagos kosárérték 12-15%-kal nőtt, tavasszal 3 459 Ft volt, a nyári időszakban alig észrevehetően 3 387 Ft-ra csökkent, és a korlátozások miatt a várakozások szerint mostantól újra növekedni fog.
Az éttermek számára a házhozszállítás kulcsfontosságú lehet a túléléshez
Az országosan több mint 430 étterem kínálatát és rendelési adatait tartalmazó portál adatbázisa szerint a benti fogyasztás átmeneti megszűnésével járó új helyzethez a vendéglátóhelyek zöme a futárral történő kiszállítás bevezetésével próbált alkalmazkodni. A tavaszi időszakban 150 százalékkal növekedett a regisztráló éttermek száma, és ezek közel háromnegyede jelenleg is megtalálható a Falatozz.hu kínálatában. A március előtt regisztrált éttermek 22 százaléka zárt be a vírus miatt, de ezen vendéglátóegységek kétharmadának sikerült újranyitnia a korlátozások feloldása után.
„Jelenleg azzal számolunk, hogy novemberi járványügyi rendelkezések hatására a rendelések száma és a kosárérték mellett ismét megugrik a rendszerhez csatlakozni kívánó éttermek száma is. A kiszállítási szolgáltatás kulcsfontosságú lehet a túlélés szempontjából, mivel jó lehetőség a kieső bevételek pótlására és jelenleg sok múlhat azon, hogy a vállalkozások hogyan tudják kihasználni a vendéglátásban hagyományosan is erősnek számító év végi időszakot” – teszi hozzá az ügyvezető.
A biztonság továbbra is kulcstényező
A Falatozz.hu országos ételrendelő portál az elsők között tette közzé a tavaszi időszakban a prevenciós ajánlásait , amivel csökkenthető a fertőzés veszélye az ételrendelés során, majd fontos lépés volt az „érintésmentes kiszállítás” opció bevezetése is. A második hullámban várhatóan még nagyobb lesz azoknak a száma, akik élnek a szolgáltatással, mivel a házi karanténban tartózkodók száma jelenleg magasabb, és ők csak ezt a lehetőséget vehetik igénybe.